torsdag 28 april 2011

Dagens dubbel


Inte en dag utan att man får lära sig något nytt. Läste att i Karlskoga ser man numera snöröjningen ur ett genusperspektiv. Ett stort steg framåt för mänskligheten som ställer månlandningar och andra maskulina dumheter långt bakom sig. Vill gratulera Karlskogaborna till ett sällsynt framsynt ledarskap som verkligen kan ta tag i de stora frågorna.

Priset dessa landvinningar är en skyhög kommunalskatt. Jämfört det bakåtsträvande Solna betalar Karlskogabon 4,30 kr mer i kommunalskatt. Men geniala genusframsteg måste få kosta.

Gerhard Larssons missbruksutredning har presenterats. Överlämnar åt större tänkare att se och analysera det landstingskommunala sambandet. Det är emellertid en sak som jag noterat med en lätt rysning. Vår husläkare sedan många år skall börja lägga sig i. När jag kommer dit med mitt nageltrång så skall hon ställa frågan – och hur har vi det med spriten då. Som mångårig patient kommer jag att svara artigt – tycker den är lite dyr. En okänd läkare kommer att få ett mer direkt svar – det har du ta mig f-n inte med att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar