fredag 18 mars 2011

Inne eller ute



Varje fredag dimper Dagens Samhälle ner i brevlådan. Den läses med stort intresse. På sista sidan har man någonting som kallas Trend-O-Metern, vilken talar om vad man bedömer som trendigt eller inte.

Till min stora glädje anser man mustaschen vara helt rätt. Håkan Juholt har gett den ett ansikte skriver man. Anser väl snarast att mustaschen har gett Juholt ett ansikte värt namnet, men strunt i det. Anser personligen att den är mer åt Borathållet. Ser med tillförsikt framtiden an. Det våras för mustaschen.

En annan notering lästes med gillande. Sven-Olof Edvinsson (C) har ätit sjukhusmat i Västerbotten och äcklats. Påminner mig om när jag låg på Södersjukhuset med brutet ben och bruten fot. En dag serverades något som jag trodde var sjömansbiff. Det såg så ut. Tog en tugga och sköt eländet åt sidan. Frågade en ur personalen vad det var. Jag hade ju inte helt fel. Det var fisksoppa så en viss anknytning till havet fanns.

Bottennoteringen tillkommer som sig bör en sosse. Tage Björk (S), socialnämndens ordförande i Nordmaling, uppmanar anhöriga till boende att köpa en kista redan innan släktingen avlidit. Bor man i en knallröd kommun som Nordmaling kanske man ser döden som en befriare.

1 kommentar:

  1. Klart mustaschen är rätt Roland! ;-)

    Ang sjukhusmat på SÖS kan jag bara instämma. Blev inlagd där förra veckan (därav inga mail från mig...) och, när jag äntligen fick börja äta igen efter två dagar, blev jag serverad fisksoppa. Trodde verkligen att jag skulle kräkas, det var inte bästa maten att börja äta igen med.

    Ha det gott och vi hörs/ses!
    Olivia

    SvaraRadera