torsdag 1 september 2011

Möte i stadsdelsnämnden





Denna afton har ägnats åt stadsdelsnämnden i Farsta. Denna är vår kommunala nämnd i ett stadsdelsområde med drygt 45 000 invånare. Fagersjö, Farsta, Farstanäset, Farsta Strand, Gubbängen, Hökarängen, Larsboda, Sköndal, Svedmyra och Tallkrogen är stadsdelar i området. Om man jämför Farsta med exempelvis Trelleborgs kommun så är Farsta större.


Lokala frågor är på tapeten och det dyker upp intresserade medborgare på våra öppna möten. Om dessa är representativa för majoriteten eller inte är jag inte så säker på, men de får möjlighet att torgföra sina åsikter inför nämnden.

De politiska diskussionerna kan bli ibland mycket livliga i nämnden. Som mina bloggläsare har märkt är jag inte den som skräder orden. En egenskap som jag delar med vår ordförande Birgitta Holm. Inser att jag mot denna bakgrund anses kontroversiell. Skall man våga stå för något – om än något elakt formulerat – eller bara glida med?

I en stadsdelsnämnd anser jag att man är en representant för vårt moderata parti och om man inte kan ta striden eller stå upp för oss är man kanske inte den ultimata företrädaren. Vägen dit är lång och beströdd med tistlar. Alla måste vi kämpa och stå upp rakryggade och våga ta striden. Även om man anses obekväm och kontroversiell.

Slutsatser efter ett möte i stadsdelsnämnden den 1 september 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar