torsdag 5 augusti 2010

Det där med att blogga


Försöker att skriva någonting nästan varje dag i min blogg. Inte alltid så enkelt därför att det kräver en idé och viss kreativitet. Därför blir det inte alltid dagligen, men gudarna skall veta att jag försöker. Vet också att jag har några som följer mina Funderingar från Farsta och kommenterar dessa på ett eller annat sätt. Som exempelvis de nära vänner som följer mina tankemödor och kommenterar med e-brev eller på FB. Som en kär vän skrev att mina Funderingar från Farsta numera ingår i hans morgonrutiner. Det är uppmuntrande.

Tankesmedjan Mänsklighet, en grupp som med emfas driver frågan om att friska människor skall bli försörjd av andra, är några andra som också visar intresse för mina tankar.

När press- och borgarrådssekreteraren (MP) i Stockholms stadshus inte bara läser utan t o m nedlåter sig till en kommentar då är lyckan fullständig. Skrev under rubriken Maktskifte i slutet av maj. ”Såssarna går till val med tvenne partier som de facto inte litar på människan. Skall makten överlåtas åt Ohly, kallar sig numera inte kommunist, och politiker typ Yvonne Ruwaida? Det handlar om ett maktskifte den 19 september. Skall du eller politikerna bestämma över ditt liv? Vems är makten?”

Fick denna kommentar från borgarrådssekreteraren i miljöpartiet, Adam Axelsson. ”Jag gillar din blogg. Dina politiska åsikter, regelbundna personangrepp, samt ditt intresse för krig, vapen och dyra hunar skapar en bra helhet. Hela din person och ditt utseende bekräftar bilden av moderaterna. För mig är du den ultimata företrädaren. ’Moderat så klart!’. Det tycker jag ska spridas, vilket jag kommer att hjälpa dig med.” Vill fästa uppmärksamheten på att stavningen av hund inte är min utan pressekreterarens.

Tackar för hjälpen med spridningen av min blogg. Särskilt mot bakgrund av att man idag kan läsa om att (MP) i Botkyrka hellre sjunger The green grass of home i stället för Internationalen. Att Mikaela Valterssons uppmaning att sälja eller låna för att kunna betala fastighets- och förmögenhetsskatt inte går hem. Att Ruwaidas taxiresor och mobiltelefonsamtal inte uppskattas av alla. Särskilt de som skall ”uppskattas” i (MP):s och kommunisternas Sverige.

Min person och mitt utseende stör denne politiske och av mig avlönade tjänsteman. Tur för borgarrådssekreteraren att man inte som min moderata fru är peruanska. Då kanske kommentaren om utseendet varit ett fall för DO.

Sådana är de som skall tillsammans med kommunisterna bilda regering om olyckan är framme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar