lördag 2 juli 2011

En konstpaus




Regissören och Tv-mannen Bengt Lagerkvist hade en serie korta presentationer av konst som kallade just en konstpaus. Jag tyckte mycket om dem. Nu gör jag en paus i tittandet på Mannen med den gyllene pistolen. James Bond med en Walther PPK. Som Viktor skulle ha sagt: - coolt!

Vädret har inte stimulerat funderandet i Farsta, tvärtom. Montesquieu och hans klimatlära tycks mig vara med sanningen överensstämmande. Inga större tankar levereras därför idag. Mina trogna läsare, och de är förvånansvärt många, anser säkert att de stora tankarna oftast lyser med sin frånvaro.

I dagens svenska kan man läsa en understreckare med titeln Godheten ett mirakel i mörkt århundrade. Då undrar jag hur 4 – 5 procent av valmanskåren kan skänka sitt stöd åt ondskan, d v s vänsterpartiet, kommunisternas parti. Med diktaturkramare som Ohly och rena terrorister som Simon Fors.

Nu fortsätter strax filmen varför jag sätter punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar