lördag 13 juni 2009

Ulla min Ulla

Ulla Hamilton är en politiker som jag verkligen beundrar. Hon är klok, intelligent, eftertänksam och välformulerad. Och så dimper det ner i min brevlåda broschyren "Klimatsmart i hemmet".

Inser att jag bör bli vegeterian - enligt trycksaken - därför att de nötkreatur jag så gärna äter rapar en massa växthusgaser. Istället för köttf'ärssås skall man äta en massa bönor istället. Vi vet alla vad som händer med matsmältningen då man äter bönor så egentligen flyttar man bara problemet från ett ställe till ett annat.

Men vi skall ju inte glömma avskogningen på grund av dessa skadliga kritter. För nötkreaturen innebär en massa klimatpåverkan. Innebär detta att vi skall sluta äta ost och dricka mjölk? Skall vi avstå från öppna landskap?

Man kan gå igenom denna skrift och reflektera över hur man skall bete sig för att vara "klimatsmart" Lösa korsord istället för att se på TV? Men å andra sidan så kostar en tidning träd och prenumererar man så kommer tidningsbudet med bil. Ingen bra lösning heller. Om man skall gå till botten med det resonemang som förs i "Klimatsmart i hemmet" vore det bästa att begå kollektivt själmord.

Kan aldrig tänka mig att Ulla Hamilton står bakom Klimatsmart i hemmet. Ulla min Ulla varför gjorde du oss detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar